Regulamin sklepu internetowego
§ 1 Postanowienia ogólne i definicje
1. Niniejszy Regulamin (dalej zwany „Regulaminem”) określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego, składania zapytań o dostępność Towarów, składania zamówień na Towary dostępne w Sklepie internetowym, dostarczania zamówionych produktów Klientowi, odbioru zamówionych produktów przez Klienta w wybranym Sklepie stacjonarnym oraz jego uprawnienia do odstąpienia od umowy a także zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
2. Terminy użyte w Regulaminie mają następujące znaczenie:
i. Sprzedawca – ALFA RETAIL Sp. Z O. O. z siedzibą w Gdańsku, adres siedziby: 80-175 Gdańsk ul. Myśliwska 116, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000790793, NIP: 9571116657, REGON: 383674635, dokonujący za pomocą Sklepu internetowego sprzedaży detalicznej Towaru na odległość.
ii. Profil sprzedawcy – udostępniona Klientom na Stronie internetowej zakładka „Informacje o Sprzedawcy” zawierająca informacje odnoszące się do Sprzedawcy, takie jak nazwa (firma) Sprzedawcy, dane firmowe, dane kontaktowe.
iii. Strona internetowa - strona internetowa pod adresem www.zakupy.lewiatan.pl/grudziadz-chelminskaza pośrednictwem, której Klient kompletuje Zamówienie, które następnie przesyłane jest do Sprzedawcy wybranego wcześniej Sklepu stacjonarnego celem potwierdzenia dostępności wybranych Towarów.
iv. Sklep internetowy – sklepem internetowym jest prowadzony przez Sprzedawcę sklep, w którym zamówienia Towaru składa się za pośrednictwem Strony Internetowej a realizacja zamówienia dokonywana jest za pośrednictwem dostawy lub poprzez odbiór osobisty.
v. Sklep stacjonarny – prowadzony przez Sprzedawcę sklep stacjonarny pod adresem ALFA RETAIL Sp. Z O. O. 86-302 Grudziądz, ul. Chełmińska 4, w którym możliwy jest osobisty odbiór zamówionego Towaru.
vi. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która ukończyła 18 lat (w tym Konsument), bądź osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która zamawia i może nabywać Towary w Sklepie internetowym na warunkach określonych w Regulaminie.
vii. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnych ze Sprzedawcą (w tym zawierająca Umowę) niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Zapisy Regulaminu dotyczące konsumenta stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
viii. Zamówienie – zamówienie obejmujące wybrane przez Klienta na Stronie internetowej Towary przy wykorzystaniu Koszyka, wraz z określeniem sposobu jego dostawy oraz płatności. Zamówienie każdorazowo przekazywane jest Sprzedawcy celem potwierdzenia dostępności wybranych Towarów.
ix. Koszyk – elektroniczny formularz udostępniony przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym, za pomocą którego Klient kompletuje Zamówienie.
x. Towar – rzecz ruchoma z asortymentu Sprzedawcy, która może zostać zamówiona w Sklepie internetowym.
xi. Cena – cena Towaru brutto, umieszczona obok informacji o Towarze, nieuwzględniająca Kosztów dostawy Towaru oraz Kosztów pakowania Towaru. Cena wyrażona jest w złotych polskich i uwzględnia podatek od towarów i usług (VAT).
xii. Płatność – określona szczegółowo w Regulaminie czynność polegająca na zapłacie wynagrodzenia należnego Sprzedawcy z tytułu wykonania Umowy, stanowiąca sumę Cen poszczególnych Towarów objętych Zamówieniem oraz Kosztów dostawy, Kosztów pakowania Towaru , pomniejszonych o ewentualne rabaty i zniżki.
xiii. Koszty dostawy – opłaty za dostawę zamówionych Towarów na adres dostawy podany przez Klienta. Koszty dostawy wyrażone są w złotych polskich i uwzględniają podatek od towarów i usług (VAT). Cennik Kosztów dostawy znajduje się w zakładce „Pakowanie i odbiór”.
xiv. Koszty pakowania Towaru – opłata za pakowanie zamówionych Towarów w przypadku osobistego ich odbioru w Sklepie stacjonarnym. Koszty pakowania wyrażone są w złotych polskich i uwzględniają podatek od towarów i usług (VAT). Cennik Kosztów pakowania Towaru znajduje się w zakładce „Pakowanie i odbiór”.
xv. Karta Lewiatan – program lojalnościowy dla Klienta udostępniony w wybranym Sklepie stacjonarnym.
xvi. Rejestracja – czynność polegająca na podaniu właściwych danych, w tym danych osobowych, które są niezbędne do utworzenia konta w Sklepie internetowym.
xvii. Polityka Prywatności – dokument szczegółowo określający zasady przetwarzania danych osobowych użytkowników Strony internetowej.
xviii. Umowa - umowa sprzedaży Towarów zgodnie z Zamówieniem, zawierana przez Strony na odległość.
xix. Strony - Klient i Sprzedawca;
xx. Regulamin serwisu – regulamin witryny www.zakupy.lewiatan.pl dostępny tutaj, określający zasady korzystania z witryny oraz usług udostępnianych za jego pośrednictwem.
i. posiadać komputer z dostępem do Internetu;
ii. posiadać aktywne konto poczty elektronicznej;
iii. włączyć obsługę plików cookies w przypadku chęci zasugerowania przez Stronę internetową najbliższego Sklepu stacjonarnego.
§ 2 Zasady korzystania ze Sklepu internetowego
i. dokonania Rejestracji tj. założenia konta w Sklepie internetowym poprzez wypełnienie formularza w zakresie podania wskazanych tam danych, akceptacji Polityki Prywatności oraz niniejszego Regulaminu;
lub
ii. zarejestrowania się w Sklepie Internetowym bez konieczności zakładania konta tj. wypełnienia formularza poprzez podanie wskazanych tam danych, akceptacji Polityki Prywatności oraz niniejszego Regulaminu.
i. dostarczył treści o charakterze bezprawnym takie jak: informacje i dane naruszające obowiązujące przepisy prawa oraz informacje i dane stwarzające lub mogące stworzyć ryzyko naruszenia bezpieczeństwa informatycznego;
ii. dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia praw osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego;
iii. podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające Sprzedawcę w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
iv. dopuścił się innych zachowań niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzących w dobre imię Sklepu internetowego.
§ 3 Informacje o Towarach
2. Ceny Towarów wskazane w Sklepie internetowym:
i. zawierają podatek VAT i podawane są w złotych polskich;
ii. nie zawierają Kosztów dostawy oraz Kosztów Pakowania Towarów.
§ 4. Warunki złożenia i realizacji Zamówienia
1. Zamówienia od Klientów przyjmowane są przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym w dniach i godzinach wskazanych szczegółowo w zakładce „Informacje dodatkowe o sklepie” dostępnej na Stronie internetowej.
i. dokonać Rejestracji konta w Sklepie internetowym lub dokonać rejestracji bez zakładania konta;
ii. wybrać Towar korzystając z Koszyka;
iii. wybrać sposób dostarczenia Towaru (dostawa lub odbiór osobisty);
iv. w przypadku wyboru dostawy Towaru - wpisać dane odbiorcy zamówienia, adres, na który ma nastąpić dostawa Towaru oraz w celu przyspieszenia realizacji zamówienia numer telefonu do kontaktu z kurierem a także preferowany termin dostawy Towaru;
v. w przypadku wyboru osobistego odbioru Towaru w Sklepie stacjonarnym – wybrać preferowany termin odbioru Towaru oraz w celu przyspieszenia realizacji zamówienia podać numer telefonu do kontaktu ze Sprzedawcą;
vi. wpisać dane do wygenerowania dokumentu faktury, jeżeli Klientowi ma zostać wystawiona faktura VAT;
vii. kliknąć przycisk „Wyślij listę zakupów” – celem potwierdzenia dostępności Towarów.
i. w przypadku wyboru dostawy Towaru - udzielenia Klientowi informacji o dostępności wybranych Towarów będących przedmiotem Zamówienia oraz do potwierdzenia dostawy w wybranym przez Klienta terminie lub zaproponowaniu innego terminu dostawy Towaru.
ii. w przypadku wyboru osobistego odbioru Towaru – udzielenia Klientowi informacji o dostępności wybranych Towarów będących przedmiotem Zamówienia oraz do potwierdzenia wybranego przez Klienta terminu osobistego odbioru Towaru w Sklepie stacjonarnym lub zaproponowania innego terminu odbioru Towaru.
8. Klient, po otrzymaniu od Sprzedawcy potwierdzenia dostępności Towarów w formie wiadomości e-mail, zobowiązany jest do ostatecznego potwierdzenia złożenia Zamówienia poprzez odpowiedź na wiadomość wysłaną przez Sprzedawcę nie później niż w terminie 24 godzin w formie kliknięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
i. powiadomić Klienta o braku możliwości realizacji Zamówienia zgodnie z jego treścią w całości;
ii. powiadomić Klienta o częściowej niemożliwości realizacji Zamówienia zgodnie z jego treścią.
i. anulowanie całości Zamówienia złożonego u tego Sprzedawcy;
ii. anulowanie Zamówienia w części, w której realizacja nie jest możliwa zgodnie z jego treścią (w tym w określonym w Zamówieniu terminie);
iii. inną zmianę treści Zamówienia, w tym zmianę terminu realizacji Zamówienia.
i. przesłanie Klientowi na adres e-mail potwierdzenia zawarcia Umowy na odległość, o którym mowa w ust. 9 powyżej;
ii. udostępnienia ogólnych warunków sprzedaży poprzez Stronę internetową w sekcji Regulamin;
iii. dołączenie do Towaru dowodu zakupu (paragonu fiskalnego lub faktury);
iv. w przypadku posiadania przez Klienta konta w Sklepie internetowym - zapisanie danych dotyczących Zamówienia na koncie Klienta.
24. Modyfikacja Zamówienia może obejmować Towary, adres dostawy, termin dostawy lub termin odbioru osobistego Towaru w sklepie stacjonarnym.
26. Termin w którym Sprzedawca zobowiązany jest do udzielenia Klientowi informacji, o których mowa w pkt. 5 niniejszego paragrafu oraz do potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji zgodnie z pkt. 10 niniejszego paragrafu będzie realizowany w oparciu o dni i godziny funkcjonowania Sklepu stacjonarnego wskazane w zakładce „Informacje dodatkowe o sklepie” dostępnej na Stronie internetowej.
§ 5. Konto w Sklepie internetowym
i. składanie Zamówień na Stronie internetowej;
ii. wprowadzanie, edytowanie lub usuwanie danych;
iii. przeglądanie historii Zamówień;
i. skierować do Sklepu internetowego jednoznaczne żądanie usunięcia konta. Żądanie usunięcia konta nie wpływa na Umowy sprzedaży Towarów, zawarte przez Klienta ze Sprzedawcą przed wysłaniem żądania.
§ 6. Płatności
§ 7. Dostawa/Odbiór Towaru
1. Koszty dostawy oraz Koszty pakowania Towaru zostały szczegółowo określone w zakładce „Koszt dostawy” oraz „Koszty Pakowania” na Stronie internetowej.
i. 1 stycznia – Nowy Rok;
ii. 6 stycznia – Święto Trzech Króli;
iii. pierwszy dzień Wielkiej Nocy;
iv. drugi dzień Wielkiej Nocy,
v. 1 maja – Święto Państwowe (dawniej Święto Pracy);
vi. 3 maja – Święto Narodowe Trzeciego Maja;
vii. pierwszy dzień Zielonych Świątek,
viii. dzień Bożego Ciała,
ix. 15 sierpnia – Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny,
x. 1 listopada – Dzień Wszystkich Świętych,
xi. 11 listopada – Narodowe Święto Niepodległości,
xii. 25 grudnia – pierwszy dzień Bożego Narodzenia,
xiii. 26 grudnia – drugi dzień Bożego Narodzenia.
15. Zobowiązania Klienta wynikające z Umowy są wykonane z chwilą uiszczenia na rzecz Sprzedawcy całej należności za Towar oraz odbioru Towaru zgodnie z Zamówieniem.
§ 8.Warunki reklamacji i zwrotu Towarów
i. na piśmie, na adres Sprzedawcy, w tym za pomocą wzoru formularza reklamacyjnego, o którym mowa w ust. 11 poniżej;
ii. pocztą elektroniczną, na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy;
§ 9. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL
§ 10. Odstąpienie od Umowy
1. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość bez podania jakichkolwiek przyczyn w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient lub osoba trzecia upoważniona przez Klienta do odbioru Towarów weszła w posiadanie Towarów.
i. rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
ii. rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
iii. w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
iv. świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
v. w której Klient wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Klient żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Klientowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
vi. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
vii. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, przy czym Sprzedawca nie świadczy usługi prenumeraty.
§ 11. Postanowienia końcowe
§ 12. Ochrona Danych Osobowych
i. realizacji zamówień dokonywanych w Sklepie internetowym,
ii. wystawienia dokumentu faktury,
iii. wykonania obowiązków rachunkowo – podatkowych,
iv. statystycznych, polegających na przesłaniu na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas składania zamówienia w Sklepie internetowym linku do anonimowej ankiety.
Podanie danych jest dobrowolne ale, ale niezbędne do zawarcia i wykonania umowy sprzedaży.
i. niezbędność przetwarzania do wykonania umowy, do zawarcia której dochodzi w przypadku dokonania Zamówienia w Sklepie internetowym – art. 6 ust. 1 pkt. b RODO;
ii. niezbędność przetwarzania do wykonania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, określającego zakres danych, które musi zawierać dokument faktury – art. 6 ust. 1 pkt. c RODO;
iii. niezbędność przetwarzania do wykonania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w związku z wykonaniem obowiązków rachunkowo – podatkowych – art. 6 ust. 1 pkt. c RODO.;
iv. w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw;
v. w celach statystycznych i dokonania analizy danych pozyskanych podczas badania satysfakcji Klientów – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
vi. w przypadku wyrażenia zgód na marketing dane są przetwarzane również w celach marketingowych (podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO czyli zgoda Klienta)
i. upoważnieni pracownicy Administratora;
ii. podmioty współpracujące z Administratorem, które wspierają go w codziennej działalności, np. obsługujące systemy informatyczne, świadczące usługi administracyjne,
i. żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz do przeniesienia danych;
ii. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie; nie wpływa to na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;
iii. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych dotyczącej przetwarzania Państwa danych osobowych.
REGULAMIN SERWISU
§ 1 Postanowienia ogólne i definicje
i. Regulamin – niniejszy regulamin Serwisu internetowego.
ii. Serwis internetowy – strony internetowe Lewiatan Holding S.A. dostępne w domenie zakupy.lewiatan.pl umożliwiające Użytkownikom korzystanie z usług udostępnionych w Serwisie internetowym.
iii. Usługi – oznacza usługę oferowaną przez Usługodawcę lub Partnera za pośrednictwem Serwisu internetowego, w tym usługę świadczoną drogą elektroniczną.
iv. Usługodawca/Administrator serwisu - Lewiatan Holding S.A. z siedzibą we Włocławku; adres siedziby: ul. Kilińskiego 10, 87-800 KRS: 0000089450
NIP: 6181020505 REGON: 250564559.
v. Domena – adres w sieci Internet zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Domen, pod którym dostępny jest serwis zakupy.lewiatan.pl Domena o adresie zakupy.lewiatan.pl jest wyłączną własnością Lewiatan Holding S.A.
vi. Użytkownik – każda osoba fizyczna lub prawna korzystająca z funkcjonalności Serwisu internetowego, na rzecz którego świadczone są usługi przez Usługobiorcę lub Partnera.
vii. Partner – osoba fizyczna lub prawna świadcząca usługi w Serwisie internetowym.
viii. Materiały – wszelkiego rodzaju utwory zgodnie z definicją określoną w Ustawie z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych np. informacje tekstowe, graficzne, multimedialne itp.
ix. Polityka prywatności – dokument określający sposób przetwarzania danych w Serwisie internetowym, w tym plików cookies dostępny w Serwisie internetowym.
§ 2 Korzystanie z Serwisu internetowego
§ 3 Rodzaje oraz warunki świadczenia Usług
i. Dostęp do danych teleadresowych, danych związanych z bieżącą działalnością Usługodawcy;
ii. Możliwość kontaktu z Usługodawcą za pośrednictwem formularza kontaktowego;
iii. Możliwość dokonywania zakupów online u Partnerów Usługodawcy zgodnie z Regulaminem sklepu internetowego dostępnego w Serwisie internetowym.
§ 4 Reklamacje dotyczące działania Serwisu internetowego
i. imię i nazwisko Użytkownika,
ii. dane kontaktowe: numer telefonu i adres e-mail
iii. opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji.
§ 5 Ochrona danych osobowych
§ 6 Odpowiedzialność Usługodawcy
i. jakiekolwiek szkody spowodowane naruszeniem przez Użytkowników – w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego – praw osób trzecich,
ii. szkody powstałe w następstwie zakłóceń w działaniu Serwisu internetowego lub jego niedostępności, spowodowanych przyczynami niezależnymi od Usługodawcy lub, które nastąpiły wskutek zdarzeń, którym Usługodawca nie był w stanie zapobiec,
iii. przerwy w działaniu Serwisu wynikające z awarii spowodowanych wadliwym funkcjonowaniem sprzętu, oprogramowania lub łączy telekomunikacyjnych (systemów teleinformatycznych), których utrzymanie nie leży w gestii Administratora Serwisu,
iv. jakiekolwiek inne szkody spowodowane nieprzestrzeganiem przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu.
§ 7 Ochrona własności intelektualnej
§ 8 Postanowienia końcowe
POLITYKA PRYWATNOŚCI
1.1. Administrator – ALFA RETAIL Sp. Z O. O. z siedzibą w Gdańsku, adres siedziby: 80-175 Gdańsk ul. Myśliwska 116, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000790793, NIP: 9571116657, REGON: 383674635.
1.2. Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
1.3. Polityka – niniejsza Polityka prywatności.
1.4. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
1.5. Sklep – Sklep internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem https://zakupy.lewiatan.pl/grudziadz-chelminska na zasadach opisanych w Regulaminie Sklepu internetowego.
1.6. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Sklep, lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.
Pozostałym pisanym w Polityce z dużej litery nazwom, które nie zostały zdefiniowane w punktach 1.1 do 1.6 powyżej, nadaje się znaczenie zgodne z definicją przyjętą w Regulaminie Sklepu internetowego dostępnego pod linkiem [***].
2. Przetwarzanie danych w związku z korzystaniem z Sklepu
2.1. W związku z korzystaniem przez Użytkownika ze Sklepu Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług, a także informacje o aktywności Użytkownika w Sklepie. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania Danych osobowych gromadzonych podczas korzystania ze Sklepu przez Użytkownika.
3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych w Sklepie
KORZYSTANIE Z SKLEPU
3.1. Dane osobowe wszystkich osób korzystających ze Sklepu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies czy innych podobnych technologii), przetwarzane są przez Administratora:
3.1.1.w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania Użytkownikom treści gromadzonych w Sklepie – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
3.1.2.w celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
3.1.3.w celu obsługi reklamacji związanych z korzystaniem z usług oferowanych przez Administratora, zgodnie z Regulaminem Sklepu internetowego – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
3.1.4.w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.
3.2. Aktywność Użytkownika w Sklepie, w tym jego Dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach, które dotyczą systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora). Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach związanych ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza je również w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania tym systemem, a także w celach analitycznych i statystycznych – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na dostarczaniu oraz ulepszaniu oferowanych Użytkownikom funkcjonalności.
REJESTRACJA W SKLEPIE
3.3. Osoby, które dokonują rejestracji w Sklepie, proszone są o podanie danych niezbędnych do utworzenia i obsługi konta. W celu ułatwienia obsługi Użytkownik może podać dodatkowe dane, wyrażając tym samym zgodę na ich przetwarzanie. Takie dane można w każdym czasie usunąć. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu założenia i obsługi konta, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości założenia konta. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.
3.4. Dane osobowe są przetwarzane:
3.4.1. w celu świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą konta w Sklepie – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); w zakresie podania danych fakultatywnych podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
3.4.2. w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także preferencji Użytkowników w celu poprawy stosowanych funkcjonalności;
3.4.3. w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na możliwości obrony swoich interesów gospodarczych;
3.5. Jeżeli Użytkownik zamieszcza w Sklepie jakiekolwiek Dane osobowe innych osób (w tym ich imię i nazwisko, adres, numer telefonu lub adres e-mail), może to uczynić jedynie pod warunkiem nienaruszenia przepisów prawa i dóbr osobistych tych osób.
ZAWIERANIE UMÓW W SKLEPIE
3.6. Administrator zapewnił w Sklepie możliwość dokonywania zakupów towarów (zawierania umów sprzedaży) przez Użytkowników. Funkcjonalność ta dostępna jest zarówno dla zarejestrowanych jak i niezarejestrowanych Użytkowników. Podanie Danych przez Użytkowników jest wymagane w celu realizacji umów zawieranych z Administratorem. Niepodanie danych skutkuje brakiem możliwości wykonania tych umów.
3.7. Dane osobowe są przetwarzane:
3.7.1. w celu realizacji umów zawieranych z Administratorem - podstawą prawną przetwarzania Danych osobowych jest niezbędność przetwarzania do wykonania umów (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
3.7.2. w celu realizacji obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze, wynikających w szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości – podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
3.7.3. w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w danym Sklepie, a także preferencji zakupowych Użytkowników w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności;
3.7.4. w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.
FORMULARZ KONTAKTOWY
3.8. Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu elektronicznego formularza kontaktowego. Skorzystanie z formularza wymaga podania Danych osobowych niezbędnych do nawiązania kontaktu z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Podanie tych danych jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości obsługi.
3.9. Dane osobowe są przetwarzane:
3.9.1. w celu identyfikacji nadawcy oraz obsługi jego zapytania przesłanego przez udostępniony formularz – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usługi lub podjęcia działań przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
3.9.2. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie, podstawą prawną przetwarzania danych obowiązkowych jest prawnie uzasadniony interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na udzielaniu odpowiedzi na pytania dotyczące działalności gospodarczej Administratora.
3.9.3. w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na możliwości obrony swoich interesów gospodarczych.
4. Okres przetwarzania Danych osobowych
4.1. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub realizowania zamówienia, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
4.2. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
5.1. Podmiotom danych przysługują następujące prawa:
5.1.1. prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych – na tej podstawie Administrator przekazuje osobie fizycznej zgłaszającej żądanie informację o przetwarzaniu danych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym są ujawniane, i planowanym terminie usunięcia danych;
5.1.2. prawo uzyskania kopii danych – na tej podstawie Administrator przekazuje kopię przetwarzanych danych dotyczących osoby fizycznej zgłaszającej żądanie;
5.1.3. prawo do sprostowania – Administrator zobowiązany jest usuwać ewentualne niezgodności lub błędy przetwarzanych Danych osobowych oraz uzupełniać je, jeśli są niekompletne;
5.1.4. prawo do usunięcia danych – na tej podstawie można żądać usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane;
5.1.5. prawo do ograniczenia przetwarzania – w razie zgłoszenia takiego żądania Administrator zaprzestaje wykonywania operacji na Danych osobowych – z wyjątkiem operacji, na które wyraziła zgodę osoba, której dane dotyczą – oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji lub dopóki nie ustaną przyczyny ograniczenia przetwarzania danych (np. zostanie wydana decyzja organu nadzorczego zezwalająca na dalsze przetwarzanie danych);
5.1.6. prawo do przenoszenia danych – na tej podstawie – w zakresie, w jakim dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą – Administrator wydaje dane dostarczone przez osobę, której one dotyczą, w formacie pozwalającym na odczyt danych przez komputer. Możliwe jest także zażądanie przesłania tych danych innemu podmiotowi, jednakże pod warunkiem, że istnieją w tym zakresie techniczne możliwości zarówno po stronie Administratora, jak również wskazanego podmiotu;
5.1.7. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – Podmiot danych może w każdym momencie sprzeciwić się przetwarzaniu Danych osobowych w celach marketingowych, bez konieczności uzasadnienia takiego sprzeciwu;
5.1.8. prawo sprzeciwu wobec innych celów przetwarzania danych – Podmiot danych może w każdym momencie sprzeciwić się – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – przetwarzaniu Danych osobowych, które odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (np. dla celów analitycznych lub statystycznych albo ze względów związanych z ochroną mienia); sprzeciw w tym zakresie powinien zawierać uzasadnienie;
5.1.9. prawo wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody, Podmiot danych ma prawo wycofać ją w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem;
5.1.10. prawo do skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie Danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony Danych osobowych, Podmiot danych może złożyć skargę do organu nadzorującego przetwarzanie Danych osobowych, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu Podmiotu danych, jego miejsce pracy lub miejsce popełnienia domniemanego naruszenia. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
6.1. Żądanie dotyczące realizacji praw Podmiotów danych można zgłosić:
6.1.1. w formie pisemnej na adres Administratora;
6.1.2. drogą elektroniczną na adres e-mail: lewiatan.grudziadz@alfaretail.pl.
6.2. Wniosek powinien, w miarę możliwości, precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy żądanie, tj. w szczególności:
6.2.1. z jakiego uprawnienia chce skorzystać osoba składająca wniosek (np. prawo do otrzymania kopii danych, prawo do usunięcia danych, itd.);
6.2.2. jakiego procesu przetwarzania dotyczy żądanie (np. korzystanie z określonej usługi, aktywność w określonym Sklepie internetowym, itp.);
6.2.3. jakich celów przetwarzania dotyczy żądanie (np. cele marketingowe, cele analityczne, itp.).
6.3. Jeżeli Administrator nie będzie w stanie zidentyfikować osoby fizycznej na podstawie zgłoszonego żądania, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje. Podanie takich danych nie jest obowiązkowe, jednak brak ich podania będzie skutkować odmową realizacji żądania.
6.4. Żądanie może zostać zgłoszone osobiście lub za pośrednictwem pełnomocnika (np. członka rodziny). Ze względu na bezpieczeństwo danych Administrator zachęca do posługiwania się pełnomocnictwem w formie poświadczonej przez notariusza lub upoważnionego radcę prawnego bądź adwokata, co istotnie przyspieszy weryfikację autentyczności żądania.
6.5. Odpowiedź na zgłoszenie powinna zostać udzielona w ciągu miesiąca od jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu Administrator informuje wnioskodawcę o przyczynach tego działania.
6.6. W przypadku, w którym żądanie zostało skierowane do Spółki elektronicznie, odpowiedzi udziela się w tej samej formie, chyba że wnioskodawca zażądał udzielenia odpowiedzi w innej formie. W innych przypadkach odpowiedzi udziela się pisemnie. W przypadku, gdy termin realizacji żądania uniemożliwia udzielenie odpowiedzi drogą pisemną, a zakres danych wnioskodawcy przetwarzanych przez Administratora umożliwia kontakt drogą elektroniczną, odpowiedzi należy udzielić drogą elektroniczną.
7.1. Postępowanie w sprawie składanych wniosków jest nieodpłatne. Opłaty mogą zostać pobrane jedynie w przypadku:
7.1.1. zgłoszenia żądania wydania drugiej i każdej kolejnej kopii danych (pierwsza kopia danych jest bezpłatna); w takim wypadku Administrator może zażądać uiszczenia opłaty w wysokości 250,00 (dwieście pięćdziesiąt) zł brutto. Powyższa opłata zawiera koszty administracyjne związane z realizacją żądania;
7.1.2. zgłaszania przez tę samą osobę żądań nadmiernych (np. niezwykle częstych) lub ewidentnie nieuzasadnionych; w takim wypadku Administrator może zażądać uiszczenia opłaty w wysokości 250,00 (dwieście pięćdziesiąt) zł brutto. Powyższa opłata zawiera koszty prowadzenia komunikacji oraz koszty związane z podjęciem żądanych działań.
7.2. W razie kwestionowania decyzji o nałożeniu opłaty osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do organu nadzorującego przetwarzanie Danych osobowych, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu tej osoby, jej miejsce pracy lub miejsce popełnienia domniemanego naruszenia. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8.1. W związku z realizacją usług Dane osobowe będą ujawniane podwykonawcom Administratora, w tym dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, dostawcom usług IT, podmiotom obsługującym płatności internetowe, kurierom.
8.2. Ponadto, Dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane dostawcom chmury obliczeniowej znajdującym się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym na terenie USA. Dane będą przekazane na zgodnie z art. 46 ust. 2 RODO na podstawie standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską. Kopia tych klauzul dostępna jest tutaj [***].
8.3. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
9. Przekazywanie danych poza EOG
9.1. Poziom ochrony Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
9.1.1.współpracę z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych osobowych;
9.1.2.stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
9.1.3.stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy;
9.1.4.w razie przekazywania danych do USA – współpracę z podmiotami uczestniczącymi w programie Tarcza Prywatności (ang. Privacy Shield), zatwierdzonym decyzją Komisji Europejskiej.
9.2. Administrator informuje o zamiarze przekazania Danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania.
10.Bezpieczeństwo Danych osobowych
10.1. Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
10.2. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.
11.1. Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail lewiatan.grudziadz@alfaretail.pl lub adres korespondencyjny.
11.2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail lewiatan.grudziadz@alfaretail.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Danych osobowych.
12.Zmiany Polityki prywatności
12.1. Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
12.2. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 23.05.2020 r.
Możliwość zamówienia telefonicznego do godziny 8:30 - 21:00
Telefon do kontaktu: 601-594-470 lub 601-065-974
W uwagach lub telefonicznie można podać asortyment, który mamy dodatkowo uszykować (np. pieczywo, warzywa, mięso, wędliny lub towar, którego Państwo nie znaleźli w asortymencie sklepu internetowego).
Sklep internetowy działa od poniedziałku do soboty z wyłączeniem dni wolnych od handlu.
Zamówienia złożone do godziny 13:00 będą realizowane tego samego dnia handlowego, a po godzinie 13:00 dnia kolejnego.
Minimalna wartość zamówienia 75 zł brutto.
Zamówienia złożone do godziny 13:00 będą realizowane tego samego dnia handlowego, a po godzinie 13:00 dnia kolejnego.
Koszt dostawy 10 zł / 0 zł przy zamówieniu powyżej 200 zł
Możliwość płatności kartą przy dostawie.
!Zamówienie alkoholu lub papierosów anuluje możliwość dowozu towaru. Możliwy tylko odbiór osobisty po okazaniu dowodu osobistego.
W godzinach otwarcia sklepu pon-sob 8:30 - 21:00
Ndz. handlowa: 10:00 - 20:00
Koszt pakowania 0 zł